تزریق چربی درچه نواحی از بدن مناسب است؟ - دکتر بتول طاهری

تزریق چربی درچه نواحی از بدن مناسب است؟

تزریق چربی درچه نواحی از بدن مناسب است؟

چربی که از بدن کشیده می شود پس از گذراندن از صافی یا سانتریفیوژ کردن به محل جدیدی در بدن فرد منتقل می شود. درواقع تزریق چربی برای افزایش زیبایی افراد انجام می شود و در هر سنی قابل انجام است.

دکتر بتول طاهری نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر بتول طاهری کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

موارد استفاده از چربی:

برای پر کردن محل های فرورفته مانند فرورفتگی دو طرف باسن، فرورفتگی و ناهمواری مناطق لیپوساکشن شده قبلی، فرو رفتگی ناحیه گیجگاه، پر کردن خطوط و چین های ایجاد شده در ناحیه پیشانی، خط اخم، خط خنده و چروک پوست در محل لیپوساکشن شده قبلی مثل داخل ران، زیر بازو، برای پر و برجسته کردن گونه ها، لب چانه، خط فک، برجسته سازی و بزرگ کردن باسن، سینه و ساق پا استفاده می شود.

در افرادی که دست های لاغری دارند و عروق پشت دست نمایان است به راحتی می توان با تزریق مقدار کافی چربی ظاهر جوانتر و پرتری برای دست ها ایجاد کرد.

چربی فیلری ارزان و فراوان و تقریبا قابل دسترس در همه افراد بوده و درصدی از آن به صورت دایمی در محل باقی می ماند و در خیلی از موارد به تزریق فیلرهای دیگر مانند ژل ترجیح داده می شود.

مزایا و معایب پرکردن با چربی

مزایا: چربی از بدن خود فرد گرفته می شود پس صد در صد طبیعی است و با بدن فرد سازگاری دارد. عوارض کمتری دارد، هزینه پایین آن نیز باعث می شود هر چندماه یکبار تکرار کرد. می توان چربی را از بدن به یکباره خارج کرد و به مدت6 ت ا12 ماه در یخچال برای تزریق های بعدی نگهداری کرد.

معایب: در محل تزریق کبودی و تورم دیده می شود. نمی توان میزان ماندگاری چربی را تخمین زد. دوره نقاهت بیشتری نسبت به پرکننده ها دارد. هرچند در اکثر مواقع عملی سرپایی است اما گاها نیاز به بیهوشی دارد.

از چه محل هایی از بدن چربی تهیه می شود؟

معمولا از پهلو، ران، باسن و پشت بازو چربی مورد نظر را تهیه می کنند. البته از محل های دیگر هم می شود ام این مکان ها رایج تر هستند.

تزریق چربی به چه صورت انجام می شود؟

ابتدا محل برداشت چربی ضدعفونی می شود و تحت شرایط استریل، بی حسی موضعی انجام می شود و با استفاده از سرنگ های مخصوص که به سر آنها کانولاهای مناسب وصل شده و از طریق سوراخ کوچکی چربی های زیر پوست با فشار کم کشیده شده و چندین بار با سرم شستشو داده می شود تا خون وسایر مواد از آن جدا شود. بعضی از پزشکان به جای شتشو از سانتریفیوژ بدین منظور استفاده می کنند. چربی آماده شده به داخل سرنگ های یک سی سی کشیده می شود و آماده تزریق می شود.
محلی را که قرار است در آن تزریق چربی انجام شود ضدعفونی و بی حسی موضعی انجام می شود. سپس به سرسرنگ یک سی سی کانول های مخصوص وصل شده و تزریق چربی به محل مورد نظر انجام می شود.
این عمل بصورت سرپایی درمطب و بیشتر در مرکز جراحی انجام می شود. اکثرا با بی حسی موضعی وگاهی با بیهوشی خفیف انجام می پذیرد. طول مدت عمل یک تا سه ساعت بوده که به وسعت محل عمل و مقدار تزریق بستگی دارد .

 

ادامه مطلب در سایت دکتر طاهری به آدرس: www.dr-btaheri.com

دکتر بتول طاهری

دکتر بتول طاهری؛ بیوگرافی و پیشینه تحصیلی دکتر بتول طاهری هم اکنون دارای تخصص در زمینه جراحی عمومی پلاستیک و ترمیمی است که تحصیلات پزشکی عمومی خود را در دانشگاه...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • زهرا کوهستانی

    سلام.۲۷سالمه.مجردم.سینه هام بزرگ و شل هست.میخوام سفت بشن و افتادگیش از بین بره.راهی هست؟هزینه ش؟و باعث ازدست دادن قدرت شیردهی میشه؟

  • alo_admin

    جراحی پلاستیک برای صورت چقدر هزینه دارد?

  • م م

    باسلام به علت تجاوز متاسفانه دچار پارگی پرده بکارت شده ام و شرایط جراحی را ندارم لطفا راهنمایی کنید چه کاری کنم ؟؟؟آبروم در خطره...

  • alo_admin

    سلام.روی پام بعد از کندن مو یه جوش زده که سیاه رنگ و درد و خارش داره الان اندازه یه نخود شده. احتمال داره زگیل باشه؟ لطفا راهنمایی کنید.

  • لغو پاسخ