برای بزرگ کردن سینه تزریق چربی بهتر است یا پروتز؟ - دکتر بتول طاهری

برای بزرگ کردن سینه تزریق چربی بهتر است یا پروتز؟

برای بزرگ کردن سینه تزریق چربی بهتر است یا پروتز؟

از جمله پرطرفدارترین جراحی های سینه پروتز سینه برای افزایش اندازه و فرم سینه است و البته گاهی از این روش برای اصلاح غیر قرینگی بین دو سینه نیز استفاده می شود.

دکتر بتول طاهری نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر بتول طاهری کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

در روش انجام پروتز برای افزایش سایز و اندازه سینه از طریق برشی که در زیر سینه یا دور هاله داده می شود (جراحی لیفت سینه) پروتزی زیر بافت سینه یا عضله پکتورال گذاشته می شود. پروتز اغلب از جنس سیلیکونی بوده و به شکل گرد یا اناتومیک ساخته می شود. بعلت اینکه پروتز حجم ثابتی دارد و در طی زمان از بین نمی رود.  بنابر این شکل و سایز سینه در طول زمان تغییر زیادی نمی کند و این یک امتیاز قوی نسبت به تزریق چربی است. در حال حاضر پروتزهای ژلی رایج ترین پروتزهای مورد استفاده هستند. پوشش آنها طوری طراحی شده اند که “پارگی جدار” و انتشار مقادیر بسیار کم ژل سیلیکونی (ژل پر کننده) را به حداقل می رسانند. به خاطر نرم بودن ژل سیلیکونی این نوع بیش از انواع پروتزها همان احساس سینه طبیعی را ایجاد می کند. گذاشتن پروتز مانعی برای بررسی سینه با سونوگرافی MRA جهت بررسی بیماری ایجاد نمی کند. با گذاشتن پروتز راحت تر می توان به سایز دلخواه فرد رسید که با تزریق چربی قابل انجام نیست. در واقع این روش برای  افراد لاغر که چربی کافی ندارند گزینه بهتری برای افزایش سایز سینه است. البته این جراحی نسبتا گران است. برای این جراحی باید روی پوست برشی داده شود که ممکن است جای آن برای همیشه بماند و گاهی به علت دستکاری جهت ایجاد فضا جهت گذاشتن پروتز بزرگتر ممکن است اعصاب ناحیه کشیده، قطع و بی حسی نوک و هاله ایجاد شود. پروتزهای سینه دائمی نیستند و با اینکه بسیار قوی و مقاوم به نظر می رسند ولی مستعد کهنه شدن در طول زمان هستند و ممکن است پروتز پاره شده و مواد آن به بیرون ترشح کند.گذاشتن پروتز در روند حاملگی و شیردهی اشکالی ایجاد نمی کند. در افرادی که پروتز زیر عضله گذاشته می شود برای انجام ورزش بالاتنه محدودیت وجود دارد بنابر این برای افراد ورزشکار بهتر است پروتز زیر بافت سینه گذاشته شود.
تزریق چربی به سینه
تزریق چربی به سینه دارای مزایایی است. برای مثال چون چربی از بدن شخص گرفته می شود احتمال پس زدن آن بسیار پایین است و از همه مهمتر هزینه انجام تزریق چربی نسبت به پروتز نیز بسیار پایین است. اما به علت از بین رفتن درصد زیادی از چربی تزریق شده لازم است که چند مرحله تزریق تکرار شود. همچنین محدودیتی که در این راه وجود دارد این است که نمی توان تا هر اندازه ای که می خواهید سایز را افرایش دهید. چربی های تزریق شده به سینه که از بین رفته اند علائمی از خود به جا می گذارند که در بررسی سینه با وسایل تشخیصی برای بررسی بیماری ممکن است با بیماری قابل تشخیص نباشد و نیاز به بررسی های اضافی داشته باشد. در تزریق چربی برش روی پوست نداریم و با ایجاد یک تا دو سوراخ دو میلی متری چربی به سینه تزریق می شود. بنابراین برای افزادی که سابقه بدزخمی روی پوست خود دارند روشی مناسب است.

دقت کنید که تزریق چربی و لیفت سینه نباید همزمان انجام شود چون مقدار زیادی چربی از بین رفته و سینه شل خواهد شد و متخصصین در این زمینه پروتز را پیشنهاد می دهند.

ادامه مطلب در سایت دکتر طاهری به آدرس: www.dr-btaheri.com

دکتر بتول طاهری

دکتر بتول طاهری؛ بیوگرافی و پیشینه تحصیلی دکتر بتول طاهری هم اکنون دارای تخصص در زمینه جراحی عمومی پلاستیک و ترمیمی است که تحصیلات پزشکی عمومی خود را در دانشگاه...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • زهرا کوهستانی

    سلام.۲۷سالمه.مجردم.سینه هام بزرگ و شل هست.میخوام سفت بشن و افتادگیش از بین بره.راهی هست؟هزینه ش؟و باعث ازدست دادن قدرت شیردهی میشه؟

  • alo_admin

    جراحی پلاستیک برای صورت چقدر هزینه دارد?

  • م م

    باسلام به علت تجاوز متاسفانه دچار پارگی پرده بکارت شده ام و شرایط جراحی را ندارم لطفا راهنمایی کنید چه کاری کنم ؟؟؟آبروم در خطره...

  • alo_admin

    سلام.روی پام بعد از کندن مو یه جوش زده که سیاه رنگ و درد و خارش داره الان اندازه یه نخود شده. احتمال داره زگیل باشه؟ لطفا راهنمایی کنید.

  • لغو پاسخ