انواع روش های جراحی کوچک کردن شکم - دکتر بتول طاهری

انواع روش های جراحی کوچک کردن شکم

انواع روش های جراحی کوچک کردن شکم

روش اول: روش اول لیپوساکشن یا لیزر لیپولیز است که از طریق تزریق مایعی با ترکیبات خاص به زیر پوست اضافه می شود و سپش مایع را به همراه چربی از زیر پوست خارج می کنند. مقدار چربی که از بدن خارج می کنند به مقدار محلولی که تزریق می شود بستگی داشته که این مقدار تزریق نیز به سن فرد و سلامتی وی بر می گردد.

دکتر بتول طاهری نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر بتول طاهری کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

جراحی کوچک کردن شکم برای افرادی مناسب است که شکم آنها چاق است ولی پوست اضافه و افتادگی شکم ندارند و یا در حد جزئی است و کیفیت پوست آنها خوب است و ترک پوست کمی دارند. اکثر مراجعه کنندگان در این گروه قرار می گیرند چون با ترکیب این دو روش می توانند نتایج خوبی را دریافت کنند. در یک یا چند جلسه می توان در ابتدا چاقی موضعی را با لیپوساکشن برطرف کرد و سپس به رفع افتادگی و شلی و چروک شکم پرداخت.

روش دوم:  مینی ابدومینوپلاستی، گاهی فرد فقط در قسمت پایین شکم کمی پوست اضافه و آویزان دارد ولی در قسمت بالای شکم مشکل برآمدگی ندارد و دارای شکمی صاف نیز است، بنابراین این روش می تواند برای اینگونه افراد مناسب باشد.

پس برداشتن آن قسمت اضافی پوست در زیر شکم انتظارات فرد را برآورده می کند و نتایج خوبی از نظر زیبایی به دست می آید.

در این روش، جراحی روی پوست دور ناف انجام نمی شود که برشی ایجاد شود و اگر نیاز به جابجایی مختصر محل ناف باشد  این کار از داخل برش شکم انجام می گیرد. البته تعداد کمی از افراد در این گروه قرار می گیرند و اکثرا دچار مشکلات پیچیده تری هستند و ابدومینوپلاستی کامل نیاز دارند. همزمان با مینی ابدومینوپلاستی شلی مختصر در جدار شکم را نیز می توان ترمیم کرد و چاقی موضعی دور شکم را با لیپوساکشن یا لیزر لیپولیز برطرف کرد.

روش سوم: ابدومینوپلاستی کامل است که  بدون کشیدن چربی های اضافی دور شکم است.

توجه داشته باشید که هر چاقی شکمی به دلیل شل بودن جدار شکم نیست و تجمع چربی در افراد چاق در زیر پوست یکی دیگر از علل آن به شمار می رود که تنها راه درمان آن کاهش وزن است. با لیپوساکشن می توان این چربی ها را کم کرد اما اگر خواهان شکمی صاف هستید باید در کنار این عمل از رژیم غذایی مناسبی نیز بهره مند شوید.
در این روش چنانچه چاقی موضعی دور شکم وجود داشته باشد با لیپوساکشن یا لیپوماتیک کشیده شده و پوست اضافی و آویزان شکم معمولا از ناف تا پایین شکم با برش جراحی برداشته شده و اگر عضلات و جدار شکم شل باشد و یا فتق نافی وجود داشته باشد و باعث برجستگی شکم موقع ایستادن و نشستن شود، خط وسط ترمیم می شود و بقیه پوست پایین کشیده شده و برش جراحی با بخیه ترمیم می شود در این روش ناف جابجا می شود.

این روش برای افرادی مناسب است که پوست اضافی و ترک زیادی بالا و پایین شکم دارند و جدار شل و شکم برجسته است و اینها معمولا خانمهایی هستند که چند بار زایمان کرده اند و یا افرادی که قبلاچاق بوده و کاهش وزن زیادی پیدا کرده اند.

ادامه مطلب در سایت دکتر طاهری به آدرس: www.dr-btaheri.com

دکتر بتول طاهری

دکتر بتول طاهری؛ بیوگرافی و پیشینه تحصیلی دکتر بتول طاهری هم اکنون دارای تخصص در زمینه جراحی عمومی پلاستیک و ترمیمی است که تحصیلات پزشکی عمومی خود را در دانشگاه...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • زهرا کوهستانی

    سلام.۲۷سالمه.مجردم.سینه هام بزرگ و شل هست.میخوام سفت بشن و افتادگیش از بین بره.راهی هست؟هزینه ش؟و باعث ازدست دادن قدرت شیردهی میشه؟

  • alo_admin

    جراحی پلاستیک برای صورت چقدر هزینه دارد?

  • م م

    باسلام به علت تجاوز متاسفانه دچار پارگی پرده بکارت شده ام و شرایط جراحی را ندارم لطفا راهنمایی کنید چه کاری کنم ؟؟؟آبروم در خطره...

  • alo_admin

    سلام.روی پام بعد از کندن مو یه جوش زده که سیاه رنگ و درد و خارش داره الان اندازه یه نخود شده. احتمال داره زگیل باشه؟ لطفا راهنمایی کنید.

  • لغو پاسخ