از بین روش های جوانسازی کدامیک بهتر است؟ - امیرهوشنگ احسانی

از بین روش های جوانسازی کدامیک بهتر است؟

از بین روش های جوانسازی کدامیک بهتر است؟

برای جوانسازی روش های مختلفی وجود دارد از مصرف داروها مثل ترکیبات ترتینوئین، اسیدهای میوه، ویتامین C و … عمده ترکیبات جوان کننده هستند. مکانیزم این ترکیبات فعال کردن کلاژن سازی پوست برای طولانی مدت است که نتیجه آن جلوگیری از افتادگی پوست، چروک های سطحی و در نهایت جوانتر شدن پوست است. ممکن است همه از دارو  نتیجه نگیرند و در طول زمان شاید از 20 تا 30  سال پیش تا الان راه های مختلف دیگر به غیر از دارو برای جوانسازی وارد دنیای پزشکی شده است. از جمله این روش ها میکرودرم، لیزرهای جوانسازی به تدریج تزریق بوتاکس، تزریق فیلر، تزریق چربی و …. هستند که البته در چند سال اخیر چند کار جدید مثل لیفت با نخ و لیزرهای جدیدی که برای افتادگی پوست استفاده می شوند هم اضافه شده اند.  در نهایت یک کاری که شاید از قدیم بوده و الان با توجه به اضافه شدن روش های جدید کمتر انجام می شود، لیفت با جراحی یا کشیدن پوست برای جوانسازی است که مربوط به جراحی پلاستیک است.

دکتر امیرهوشنگ احسانی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر امیرهوشنگ احسانی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

چین و چروک پیشانی:

فردی که تمرکز بر روی چین و چروک های پیشانی دارد، ممکن است کم شدن این چین و چروک با لیزر اتفاق نیفتد، درمان برای این شخص تزریق بوتاکس است.

افتادگی پوست:

کسی که افتادگی پوست کنار صورت آزارش می دهد و می خواهد آن را درمان کند برای چنین موردی می توانیم از لیزرهای جدید که لیفت هم انجام می دهد، استفاده کنیم (البته این بدین مفهوم نیست که تغییر خیلی محسوسی ایجاد کند، این تغییر نسبی است). همچنین می توانیم از نخ های استاندارد که اصطلاحا لیفت با نخ نامیده می شوند برای افتادگی پوست استفاده کنیم.

 

برای حجم دهی و پر کردن نواحی از صورت:

روش های دیگر مثل تزریق چربی (از بدن خود فرد گرفته می شود)، تزریق فیلر یا ژل های استاندارد برای نواحی صورت که خالی است هستند یا برای حجم دهی مثل لب ها یا گونه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 پس انجام هر کدام از این مراحل و روش ها در هر فرد برحسب محل افتادگی، محل چروک و قسمتی از صورت و براساس سن میزان بهبودی متفاوت است.

دکتر امیرهوشنگ احسانی

پیشینه تحصیلی دکتر امیرهوشنگ احسانی دکتر امیر هوشنگ احسانی متخصص بیماری های پوست (درماتولوژی)، تحصیلات پزشکی عمومی خود را در سال 1378 و در یکی از معتبرترین دانشگاه های علوم...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • عاطفه محرر

    با سلام من از بیماران شما هستم بیماری فرونتال آلوپشیا دارم میتونم تزریق مزو زل در نواحی صورت و لب انجام دهم؟ شما انجام میدین

  • نسرین اقدم

    سلام خدمت آقای دکتر .بنده 7 ماه هست که عمل اسلیو معده انجام دادم ریزش موی شدیدی دارم آمپول بپاکتین و بیاکتین هم مصرف کردم اثری نکرد لطفا راهنمایی بفرمایید .سپاسگذارم

  • راضیه معتکف

    من از طریق نوبت دهی تلفنی از این سایت نوبت گرفتم و تاریخ ۹/۴/۱۴۰۰رو تایید کرد..آیا در این تاریخ باید به مطب شما مراجعه کنم ...ساعت مراجعه کی هست

  • راضیه معتکف

    سلام آقای دکتر مدتی هست که ریزش مو شدید دارم دکتر پوست و مو رفتم که آمپول بیوتین قرص زینک پلاس سلن پلاس و اکولایف و قرص آهن داد دو دوره مصرف کردم و اصلا ریزش موهام حتی کم نشد ..آزمایش هم دادم که مشکل تیرویید و کبد چرب ندارم و گفتن فقط یکم فقر آهن هست که خیلی کمه....و۴ جلسه اشعه درمانی و ۲ جلسه مزو هم انجام دادن بازم تاثیری نداشت...این بار گفتند که انگل دمودکس دارید و شامپو و اسپره دمودکس تجویز کردند آیا این انگل چیز درستیه؟

  • لغو پاسخ
دکتر امیرهوشنگ احسانی