همه آنچه درباره ایمپلنت باید بدانید - دندانپزشکی فرایش

همه آنچه درباره ایمپلنت باید بدانید

همه آنچه درباره ایمپلنت باید بدانید

 انواع روش‌های کاشت ایمپلنت

دندانپزشکی فرایش نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دندانپزشکی فرایش کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

بسته به اینکه چه مدت پس از، از دست دادن دندان برای کاشت ایمپلنت اقدام می‌شود و نیز روش‌هایی که پزشک شما به آن تسلط دارد حالات مختلفی برای کاشت ایمپلنت وجود دارد:

ایمپلنت با جراحی

قبل از اقدام به جراحی، دندانپزشک موقعیت مناسب فیکسچر و همچنین اندازه آن را باتوجه به عکس‌های بیمار مشخص می‌کند. سپس بافت لثه به وسیله تیغ جراحی باز شده و فیکسچر در جای مناسب خود قرار می‌گیرد. در نهایت لثه بخیه می‌شود.

ایمپلنت بدون جراحی

این روش نسبت به روش قبلی جدیدتر بوده و از لحاظ علمی نیز ثابت شده است. برای ایمپلنت بدون جراحی دندانپزشک از تیغ جراحی استفاده نمیکند. با استفاده از ابزار مخصوص، فقط و فقط محلی که قرار است فیکسچر آنجا قرار گیرد اصطلاحا پانج می‌شود. بنابراین هیچ ناحیه اضافی از لثه دچار خراش نمی‌شود. قطعا طول درمان این روش کوتاه‌تر بوده و درد ناشی از جراحی را ندارد. بیمارانی که در دندانپزشکی با استفاده از این روش کاشت ایمپلنت داشته‌اند گواه خوبی بر این ادعا هستند.

این روش تا حدودی شبیه به حالتی است که ریشه فرد در دهان باقی است و پزشک همزمان با کشیدن ریشه دندان، فیکسچر را در جای آن قرار می‌دهد.

ایمپلنت بدون نیاز به پودر استخوان

اگر استخوان حامی دندان از سلامت کافی برخوردار باشد؛ اگر فاصله بین از دست دادن دندان تا کاشت ایمپلنت اندک باشد، اگر فرد دچار بیماری تحلیل لثه نباشد؛ و در نهایت اگر پزشک شما تشخیص دهد می‌تواند بدون استفاده از پودر استخوان فیکسچر را در لثه قرار دهد. در صورتی که ایمپلنت بدون پودر استخوان کاشته شود دوره درمان کوتاه‌تر خواهد شد.

ایمپلنت با استفاده از پودر استخوان

در صورت تحلیل لثه و به دنبال آن تحلیل استخوان، پزشک ناچار است هنگام کاشت ایمپلنت از پودر استخوان نیز استفاده کند. همین مسئله باعث می‌شود که دوره درمان طولانی‌تر شود.

چه کسانی می‌توانند ایمپلنت انجام دهند؟

قبل از هر کاری باید با دندانپزشک خود مشورت کرد که آیا وی کاندیدای مناسبی برای انجام ایمپلنت هست یا خیر. برای این کار فرد باید در سلامت کامل به سر ببرد و استخوان فک و لثه دارای مشکل نباشند،

کسانی که نمی‌توانند از دندان مصنوعی استفاده کنند نیز می‌توانند کاندیدای خوبی برای این کار باشند،

بیماری‌هایی مانند بروکسیسم و دیابت میزان موفقیت کاشت ایمپلنت را به طور چشمگیری کاهش می‌دهند،

افراد سیگاری و کسانی که مصرف الکل بالایی دارند نیز کاندیداهای خوبی نیستند.

دندانپزشکی فرایش

اهمیت بهداشت دهان، دنـدان و تغذیه بیماران و برخورداری از خدمات نوین دندانپزشکی مهم ترین انگیزه ما جهت تاسیس گروه دندانپزشکی فرایش می باشد. تجهیزات نوین دندانپزشکی به همراه کادر دندانپزشکان...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • Golnaz

    سلام خسته نباشید من حدود ۱۰ روز پیش ۲الی ۳ بار با مسواک سفت دندون مسواک زدم و همچنین برس مسواک رو با کمی فشار و حرکت روی زبانم کشیدم که باعث شد مقداری از لثه زخم بشه ولی زود خوب شد حالا دو سه روز هست که احساس میکنم لثه های بالا حالات چسبندگی پیدا کرده و به لبه بالا میچسبه و همچنین نوک زبانم و ته زبان دو بغلش به لثه ها میچسبه و خشک میشه و احساس میکنم مقداری زبانم متورم دقیقا نمیدونم.میشه راهنمایی کنید

  • حمید بهمن زاده

    سلام هزینه پیوند لثه مواد درجه 1 و بدونه درد فک زیر و بالا کامل در 1ساعت با لیزر بقیه در پایان نخوره در مردادماهه 1398 چقدر میشه ممنون میشم حدود قیمت فک بالا و پایین کامل رو بفرمایید ممنون وتشکر .

  • عاطفه بدخشان

    سلام وقت بخیر من گوشه  دندانم شكسته آیا امكان جایگزین كامپوزیت هست و بعد تمایل به انجام جرمگیری دارم هزینه ها رو میفرمایید؟ و اینكه كلیه كارها قطعا بدون درد میباشد؟

  • alo_admin

    کاشتن دندان و هزینه های آن

  • لغو پاسخ