دندانپزشکی کودکان و روش های مراقبت از دندان کودکان - دندانپزشکی فرایش

دندانپزشکی کودکان و روش های مراقبت از دندان کودکان

دندانپزشکی کودکان و روش های مراقبت از دندان کودکان

دندانپزشکی کودکان شاخه ای از داندانپزشکی محسوب می شود که این شاخه از کودکان تا نوجوانان سرکار دارد. جالب است بدانید دندانپزشکی کودکان توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا ، کالج سلطنتی دندانپزشکان کانادا و کالج سلطنتی جراحان دندانپزشک استرالیایی به عنوان تخصص دندانپزشکی مورد پذیرش قرار گرفت.

دندانپزشکی فرایش نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دندانپزشکی فرایش کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

دندان کودکان از اهمیت بالای برخوردار است باید بدانید که طبق تحقیقات بدست آمده بهداشت دندان دهان پایین کودکان منجر می شود در عملکرد درسی خود ضعیف و یا در روابط اجتماعی ضعیف باشند. در ادامه برای بررسی هر چه بهتر دندانپزشکی کودکان با دندانپزشکی فرایش همراه باشید.

دندانپزشکی کودکان چیست؟

دندانپزشکی کودکان شامل بهداشت دهان و دندان از کودکی تا ۱۰ سالگی می شود. دندانپزشک کودک اصولا در زمینه سلامت دهان و دندان، مراقبت های ویژه کودکان و سلامت لثه ها در مراحل مختلف کودکی تخصص دارند. کودکان اصولا در ۶ ماهگی دندان های شان شروع به درآمدن می کند. در ۶-۷ سالگی دندان های شیری شان شروع به ریختن می کند و دندان های دائمی جایگزین انها می شود. در صورت عدم مراقبت صحیح از دندان کودکان نیز دچار زوال دندان و بیماری هایی می شوند که در کل عمر باعث درد و ناراحتی شان می شود. امروزه پوسیدگی دندان کودکان ۵ برابر بیشتر از آسم است.

دندانپزشکان کودکان چه نوع آموزش هایی می بینند؟

*۴ سال در دانشکده دندانپزشکی اموزش می بینند.

* همچنین ۲ سال دیگر در یک دندانپزشکی کودکان، نوزدادن، کودکان ۱۰ ساله و کودکان با نیازهای خاص مستقر می شوند.

چه نوع درمان هایی یک داندانپزشک کودک ارائه می دهد؟

به طور کلی دندانپزشکان کودک مراقبت های سلامت بهداشت دهانه و دندان ارائه می دهند که شاکل موارد زیر است:

* بهداشت دهان و دندان نوزادان که شامل خطر پوسیدگی دندان در نوزاد و مادر است.

* مراقبت­های پیشگیرانه شامل تمیز کردن دندان ها، و استفاده از فلوراید و همچنین توصیه هایی در خصوص رژیم غذایی کودک.

* مشاوره در خصوص عادتهای رفتاری کودک برای مثال، استفاده از پستانک و مکیدن انگشت شست.

* ارزیابی اولیه قدرت دندان ها و حتی ارتودنسی کردن دندان ها

* مرمت و بازسازی حفره دندان و یا نایقص آن

* شناسایی شرایط دهانی مرتبط با بیماری هایی مانند دیابت، نقص مادرزادی قلبی، آسم، تب یونجه، و بیش فعالی.

* مدیریت کردن بیماری های مربوط به لثه، زخم معده، و بیماری های پریودنتال کودکان.

دندانپزشکان کودکان و دندانپزشک کودک – بهترین گزینه برای کودکان:

در پایان لازم به یادآوری است که کودکان مانند بزرکسالان نمی توانند در حین درمان های دندانپزشکی صبور باشند. دندانپزشک اطفال بخوبی می دانند چگونه حین کار عمل کنند که کودکان ارام باشند و احساس اضطراب و درد نداشته باشند. برخی از این دندانپزشکان حتی دکوراسیون مطب خود را به طریقی می پینند که در ذهن کودک خاطره خوشایندی بجا بماند.

دندانپزشکی فرایش

اهمیت بهداشت دهان، دنـدان و تغذیه بیماران و برخورداری از خدمات نوین دندانپزشکی مهم ترین انگیزه ما جهت تاسیس گروه دندانپزشکی فرایش می باشد. تجهیزات نوین دندانپزشکی به همراه کادر دندانپزشکان...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • Golnaz

    سلام خسته نباشید من حدود ۱۰ روز پیش ۲الی ۳ بار با مسواک سفت دندون مسواک زدم و همچنین برس مسواک رو با کمی فشار و حرکت روی زبانم کشیدم که باعث شد مقداری از لثه زخم بشه ولی زود خوب شد حالا دو سه روز هست که احساس میکنم لثه های بالا حالات چسبندگی پیدا کرده و به لبه بالا میچسبه و همچنین نوک زبانم و ته زبان دو بغلش به لثه ها میچسبه و خشک میشه و احساس میکنم مقداری زبانم متورم دقیقا نمیدونم.میشه راهنمایی کنید

  • حمید بهمن زاده

    سلام هزینه پیوند لثه مواد درجه 1 و بدونه درد فک زیر و بالا کامل در 1ساعت با لیزر بقیه در پایان نخوره در مردادماهه 1398 چقدر میشه ممنون میشم حدود قیمت فک بالا و پایین کامل رو بفرمایید ممنون وتشکر .

  • عاطفه بدخشان

    سلام وقت بخیر من گوشه  دندانم شكسته آیا امكان جایگزین كامپوزیت هست و بعد تمایل به انجام جرمگیری دارم هزینه ها رو میفرمایید؟ و اینكه كلیه كارها قطعا بدون درد میباشد؟

  • alo_admin

    کاشتن دندان و هزینه های آن

  • لغو پاسخ